My weekend

kom på att jag inte snackat nåt om min helg! hehe :) så här kommer en liten genomgång:
I fredags så va ja i nykvarn och käkade, sen blev ja så trött så det blev raka vägen hem till sängen :P Slocknade snabbare än snabbast, haha. I lördags (igår) va jag på krogen med sara och tove. dom har ju höjt till 20 på lördagar nu, men inte på stanelys, så fast vi inte ville dit så slutade det med det ändå. Men det var faktiskt kul! Vi blir alltid så sociala så vi hade kul :) Men aarghh, järnabor alltså, inte ens kan man gå på krogen förns dom ska omringa en, blää.
kom iaf hem halv fyra, eftersom vi ställde om klockorna när vi kom ut från krogen. fick skjuts hem och så skulle jag ge kaninerna, så jag (lite på lyret) traskade ut i leran, och in i boden. Då får jag se att Tiimoon, min ena kanin har dött :( helt själv var jag därute också och mitt i natten, så kunde ju inte säga till någon om det, pappa låg ju och sov dessutom..
Idag så har jag varit i stallet, märrjäveln krossade typ min stortå!! Hon blir så jobbig när hon står själv i stallet, jag blir tokig på henne! Jag hade bara gummistövlar på mig för att det var så lerigt i hagen, så dom skyddade inte mot en 500 kilos häst! Men det gick bra att rida iallafall :)

Nu ikväll så har jag och pappa varit och begravt Tiimoon, så som vi har gjort med alla andra kaniner (eftersom vi har haft som mest 6 kaniner samtidigt, så har vi gjort det där förut) Vi lindade in honom i en filt och sa hejdå. Ni kanske tycker jag är mobbad som blir ledsen när ett djur dör, men dom blir som familjemedlemmar, hur små dom än är! Men nu är han lagd till sin sista vila - vi ses i Nangijala :)

Ja det där var min helg i ett sammandrag :) Nu ska jag och papi kolla på Band of brothers, en av dom bästa filmerna som gjorts!

Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback