fjärde försöket för Fuglesang

På lördag morgon är det dags för det fjärde försöket för rymdfärjan Discovery att lyfta. Efter att ha senarelagts ett dygn beräknas uppskjutningen ske klockan 05.59 svensk tid.  - aftonbladet.se

Med på färjan är ju Sveriges egna astronaut Christer Fuglesang. Jag personligen tycker att allt som har med rymden att göra är häftigt. När jag var mindre så ville jag bli astronaut, och om jag ska erkänna så vill jag nog det fortfarande. Förstå vad häftigt att kunna titta ner på jorden ovanifrån. Men samtidigt; gud så läskigt!



När Fuglesang åkte upp första gången så såg jag uppskjutet på tv, och har funderat på om jag ska titta imorgon också, men det betyder att jag måste ställa klockan tiiidigt. Då kommer jag bli sur om dom skjuter upp det ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback