True blood

Ja, ikväll har den äntligen premiär, vampyrserien True blood. Jag har längtat efter att den ska börja sen jag läste om den första gången. Håll utkik, 22.00 på SVT. Hört att serien även ska finnas som böcker, det kanske vore något? 
Recension dyker nog upp imorgon.


"Serien utspelar sig i den fiktiva småstaden Bon Temps i Louisiana, i en tid där vampyrer lever sida vid sida med människor, efter att en japansk forskare lyckats framställa ett syntetiskt blodalternativ som säljs under varumärket "Tru blood." Vampyrer behöver därför inte längre leva i det fördolda och livnära sig på mänskligt blod. De har gått ut och förklarat att de vill leva i samförstånd med vanliga människor, vilket hörsammats av lagstiftarna som gett dem samma lagstadgande rättigheter och skyldigheter som andra medborgare, trots att många människor ser på vampyrer med skepsis och rädsla. Servitrisen Sookie Stackhouse, som även har förmågan att höra andras tankar, förälskar sig i den 173-årige vampyren Bill Compton vilket får henne att framstå som ännu mer avvikande än tidigare."
 - info från Wikipedia


Kommentarer
Postat av: Zara

Har sett hela säsong 1, men orkade inte fortsätta med säsong 2..



Böckerna är skrivna av Charlaine Harris, men tyvärr är det så att den inte-allt-för-bra TVserien faktiskt är mycket bättre än böckerna..

Postat av: sara

har sett hela 1 och halva 2 säsongen. Jag tycker ju inte om sånt annars men den där är bra :) men jag garvade när jag såg att den skulle börja på svt här. det är ingen typisk svt serie :P haha

2009-08-26 @ 22:58:42
URL: http://flooodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback