Hakuna matata

Sitter och tittar på Lejonkungen nu, fick äntligen tag på den och räddaren i nöden är Frida :) Jag sitter typ redan och bölar! Jag får rysningar i början när Rafiki håller upp Simba och alla djuren nedanför bugar, åååååh håret ställer sig upp på mina armar!

Jag måste ju bara säga att de handritade tecknade filmerna är så mycket bättre än dagens animerade.


Förresten har jag funderat på att tatuera in Hakuna Matata. Det är ju Swahili och betyder ungefär "inga problem" eller "inga bekymmer". Jag vill ju skriva nåt på nåt annat språk och eftersom typ alla skriver på latin så får väl jag ta swahili då (sen kommer även en på sanskrit) Jaja, lite onödig fakta kanske, men så är det! Nu ska jag återgå till filmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback